راه‌های ساده برای استفاده مفید از زمان

مدیریت زمان در سازمان‌ها کار چندان ساده‌ای نیست اما گاهی با ایجاد تغییراتی کوچک می‌توان سرعت بسیار بیشتری به فعالیت‌ها داد و زمان را بهتر مدیریت کرد. در این مقاله تصمیم داریم به ۵ استراتژی که می‌توان به خوبی از آن‌ها برای استفاده بهتر از زمان بهره گرفت اشاره کنیم.

  1. بایستید
    زمانی که کسی با شما کار دارد بلند شوید. این کار به آن شخص پیام می‌دهد که شما در حال کار بوده‌اید. از این رو سوالات و مکالمه‌اش را کوتاه می کند.
  2. آشنایی را به زمان ناهار اختصاص دهید
    گاهی همکاران فقط برای این به اتاق کارتان می‌آیند که آشنایی بیشتری با شما پیدا کنند، به همین دلیل بهتر است به جای اینکه زمان با ارزش را بگیرند ناهار را به همراه دیگران بخورید تا بتوانید این وقت را برای دیگران گذاشته و معاشرت کنید.
  3. پارامتر تعیین کنید
    اگر کسی به اتاق‌تان آمد و پرسید که آیا می‌تواند با شما صحبت کند؟ به او این گونه بگویید: «البته من ۵ دقیقه وقت دارم اما بعد از آن باید سریع بر روی پروژه کار کنم.» دقیقا بعد از ۵ دقیقه به ساعت نگاه کنید تا او بفهمد زمانش تمام شده است. اگر نمی‌توانید اصلا با همکارتان صحبت کنید یا به او کمک کنید، زمان دیگری را به او اختصاص دهید.
  4. هر تماسی را پاسخ ندهید
    تلفن همراه داشتن به این معنی نیست که شما ملزم به پاسخ دادن هر تماسی هستید. بلکه گاهی لازم است پیغام گیر یا تاریخچه‌ی تماس‌های خود را در زمان خالی چک کنید و آنگاه در صورت لزوم و علاقه به کسی زنگ بزنید یا پیام دهید.
  5. شبکه های اجتماعی را کنترل کنید
    اگر بررسی شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام جزء ضروری کار شماست، زمانی را مشخص کنید که بتوانید هم به آن‌ها برسید هم به کارتان. برای مثال در ابتدا اعلان‌ها را غیر فعال کنید یا صدای کامپیوتر خود را قطع کنید تا حین کار مزاحم شما یا همکاران‌تان نشود سپس ساعتی یک بار به آن سر بزنید.

برای آشنایی با روش‌هایی که در آینده معرفی خواهیم کرد در خبرنامه عضو شوید:

عضویت رایگان در خبرنامه

جهت دریافت مقالات به صورت رایگان در ایمیل‌تان، فرم زیر را تکمیل نمایید.

Please wait...

متشکریم، ایمیل شما ثبت شد!

منبع: entrepreneur
ترجمه: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *